Nuorille

Laaja-alaisen nuorisotyön tavoitteena on kohdata lapset ja nuoret kouluikäisistä alkaen. Toiminta jaetaan kouluikäisten parissa tehtävään työhön ja rippikoulun jälkeiseen nuorisotyöhön.

Kouluikäisten toimintaa ovat SarpattiÄxön -tapahtumat ja muut esim. kirkkovuoteen liittyvät tapahtumat mahdollisuuksien mukaan ja kerhotoiminta. Kouluyhteistyö on merkittävää, samoin partiotoiminnan tukeminen.

Rippikoulun jälkeinen nuorisotyö on kasvuryhmätoimintaa rippikoulun käyneille, Gospelcafe lauantaisin, koulutustoimintaa mm. isosille, musiikkiprojekteja, leirejä ja retkiä, osallistumista erilaisiin tapahtumiin ja yhteistyö alueen eri toimijoiden kanssa. Yhteistyötä Pyhäjoen kunnan ja Pyhäjoki mc:n kanssa on Moottoripajatoiminta yli 13 -vuotiaille.

Yhteistyö rovastikuntamme (Kalajoen rovastikunta) alueella on vahvaa. Järjestämme yhteistyössä mm. Jokigospel -tapahtuman vuosittain alueen eri seurakunnissa, huolehdimme yhteisesti mm. erityisnuorisotyön toimista alueella kuten Saapas-toiminta. Erityisnuorisotyöstä puhuttaessa käytämme nimeä ulkopuolisuuden ehkäisy.

Nuorisotyön johtokunta on neuvoston valitsema luottamuselin, jonka tehtävänä on toimia työntekijän tukena ja apuna seurakunnan nuorisotyön toteuttamisessa ja mm. vuosittain laatia toimintasuunnitelma ja talousarvioehdotus. Johtokunnan vastuualueeseen kuuluvat seurakunnan varhaisnuoriso-, nuoriso- ja rippikoulutyö.

Työntekijänä on nuorisotyönohjaaja Hannu Louhimaa p. +358500766031, hannu.louhimaa@evl.fi

Toimitila on nuorisotila Sarpatti, joka sijaitsee kirkon pihapiirissä seurakuntataloa vastapäätä. Postiosoite: Pyhäjoen seurakunta/Nuorisotyö, Vanhatie 27, 86100 Pyhäjoki.