Lähetystyön ja diakoniatyön vapaaehtoisten ilta

Lähetystyö

Lähetystyö on osa seurakunnan ydintehtävää, joka läpäisee kaikki työmuodot. Sitoutuminen lähtee liikkeelle Jeesuksen asettaman lähetyskäskyn pohjalta:

Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.”Matt. 8:18-20.

Lähetystyö on jokaisen seurakuntalaisen tehtävä, kristittynä elämisen ja koko Kristuksen kirkon ilmenemismuoto.

Käytännön lähetystyö Pyhäjoen seurakunnassa rytmittyy erilaisten tapahtumien äärelle:

• tasauspäivän tempaukset keväällä ja syksyllä
  • lähetysarpajaiset
  • juhannusjuustokeiton myynti ennen juhannusta
  • lähetyslounaat ja myyjäiset
  • lähetysillat
  • kauneimmat joululaulut
  • lähetyskahvilat jumalanpalvelusten jälkeen

Oman panoksesi lähetystyölle voit antaa lahjoittamalla itsesi ja kätesi käyttöön, joko osallistumalla tapahtumien järjestelyihin tai vaikkapa leipomalla myyjäisiin, lahjoittamalla voittoja tai kalastamalla siikaa juustokeitonmyynnin yhteyteen!

Lähetyskahvilat pyörivät tällä hetkellä vuoroviikoittain kylien toimesta. Kysy rohkeasti seurakunnasta oman kyläsi yhteyshenkilöä jos haluat lähetyskahveja keittämään ja tarjoilemaan!

Lähetystyön- ja diakoniatyön vapaaehtoisten ilta